sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Asian vierestä: pari kakkua esittelyssä

Tuossa taannoin mun omat kullanmurut viettivät synttäreitään, molemmat kun ovat kevään lapsia. :) Kuopus täytti 4 ja esikoinen 6 vuotta. Allekirjoittanut yritti päästä ensin helpolla; teemana oli yllättäen vihaiset linnut ja olin ihan satavarma, että marketista löytyy sellainen valmis riisipaperihässäkkä suoraan kakun päälle laitettavaksi. Kyseinen brändi kun on tuotteistettu niin laajasti. Pojat viimeksi kaupassa huomasivat, että siellä oli Angry Birds-kynsilakkojakin. (tietävät äidin tykkäävän lakoista).
Niin vaan sain huomata, ettei kakunkoristeluosastolta lintuaihetta ollutkaan. Sain sitten idean koristella kakut itse. Hommasin marsipaania, koska sokerimassa on minulle ennestään outoa käsitellä; otin varman päälle. Synttärijuhliin ostamistani kertakäyttölautasista ja lautasliinoista sain mallit lintuihin. Kakut tein valmiiksi edellispäivänä (valmispohjaan, tunnustan). Marsipaanikoristeet säilytin kuivassa ja laitoin vasta ennen H-hetkeä kakuille. Onnistui!! Olin todella tyytyväinen. Näihin en tehnyt ees mitään kaavoja, vapaalla tekniikalla mallia katsoen. 

Mitäs tykkäätte?



2 kommenttia:

  1. Vau, kylläpä on ollut hienot kakut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos Bambi! <3 Olin kyllä tosi tyytyväinen; se tunne kun kakkuja leikattiin hieman vihlaisi, kun oli niihin koristeisiin nähnyt vaivaa. Lasten iloiset hihkaisut kakut nähdessään oli kyllä paras palkinto. :)

      Poista