sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Värillinen soak off geelaus



Tässä tuoreimmat tekemäni kynnet nouveau nailsin soak off geelillä minty fresh ja päällä econ soak off hifi glitter. Otin kuvia myös luonnon valossa, mutta niissä ei tuo glitterin kimallus näy samaan tapaan. Minty freshiä on tässä kaksi ohutta kerrosta ja pigmenttisemmän värin olisi saanut varmasti kolmannella.

Sitten kaipailisin mielipiteitä. Olen arvatenkin kiinnostunut kynsikoulutuksesta ja nyt pähkäilen kumman valitsen: geeli-vai akryylikurssin? Mulla ei siis ole mitään muuta kokemusta kynsien laitosta kuin nämä soak off geelit ja sekin vielä ihan lapsenkengissä. :)

6 kommenttia:

  1. Itse olen ainakin kokenut geeli kurssin hyväksi aluksi itselleni. Geeliä pystyy lisäämään pikkuhiljaa, joten kynnen pystyy rakentamaan pikkuhiljaa oikean muotoiseksi. itse kun en ainakaan osaa vielä hahmottaa yhdellä kerroksella kynttä oikeaan muotoon. Toki viilalla pystyy tekemään viimeiset muotoilut, mutta ei sitä ihan tunti tolkulla viitsisi alkaa viilaileen:D

    VastaaPoista
  2. Hei Pauliina. Kiitos kommentista. Ihan hyvä huomio, tuntien viilailu ei innosta ja ilmeisesti geeli on aloittelijalle hieman anteeksiantavampi materiaali työstää. :)

    VastaaPoista
  3. Mulla ei ole mitään kokemusta akryyleistä, mutta geelikurssin olen käynyt jossa opeteltiin laittamaan kynnet tipeillä. Myöhemmin olin Pauliinan mallina muottikurssilla =) Samalla sain itse oppia muottitekniikasta. Tipeillä laitto tuntuu enemmän omalta jutulta, ehkä siksi että niitä olen tehnyt huomattavasti enemmän joten tipeillä teko on varmempaa. Täytyis nyt opetella enemmän tekemään muotilla niin vois paremmin vertailla niitä tekniikoita. Vähän nyt tuli asian sivusta, mutta jospa yhtään auttaa sun pohdintoja.

    VastaaPoista
  4. Moi Kati! Olen kiinnostunut samaisesta kurssista, jolla kerroit blogissasi käyneesi. Itseäni kiinnostaa tuo muottitekniikka kovasti. Onnistuin kerran jopa jatkamaan pikkuisen ystävän lohjennutta kynttä muottitekniikalla ja soak off geelillä. Jatkettu kynsi irtosi kylläkin ensimmäisenä mutta kesti se muutaman päivän. Akryyleistä mulla on omakohtaista kokemusta vain siten, että kävin niitä kynsisalongissa puolentoista vuoden ajan laitattamassa itselleni. Jäin niihin koukkuun. :) Ne pysyivät minulla paremmin kuin minulle joskus vuosia aiemmin pariin kertaan laitetut geelit. Nämä soak offit on mulla kyllä pysyneet, joten tuskin geelien pysyvyyden huonommuus on tosiasia. Lisäksi pienten lasten kanssa geelien joustavuus voisi olla hyödyksi, ettei napsahtaisi ikävästi koko kynsi rikki niinkuin akryylin kanssa saattaa käydä.

    VastaaPoista
  5. Mä aloitin itse aluksi geeleillä ja vuosien jälkeen menin akryylikoulutukseen vasta. Mun mielestä geelitekniikka tuntui alkuun helpommalle, tietenkin sitä aina oppii kun harjoittelee.
    Akryylissä haittana on voimakas haju, mutta onneksi nyt on useille merkeille tullut miedomman hajuisia ja hajuttomiakin nesteitä. Aloittelojoille on myös akryyli, jonka kovettumisaika on hiukan hitaampi, jolloin työstöaikaa on enemmän.
    Itselläni akryylikynnet pysyy jostain syystä paremmin kuin geelit, sekin selviää vaan kokeilemalla.
    Eipä tainnut mun mielipiteistä olla paljon apua sun päätöksenteossa :) molemmissa puolensa, mutta mun mielestä geelistä on kuitenkin helpompi aloittaa.

    VastaaPoista
  6. Hei ja kiitos upeaolo. Kyllä mä alan kallistumaan tuohon geelikurssiin ensin. Tarkoitus on jossain vaiheessa käydä myös akryylikurssi, mutta taitaa olla järkevin tuosta geelikurssista aloittaa. :)

    VastaaPoista